اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

پویش ملی نذر هوشمند

پویش ملی نذر هوشمند

موضوع: پویش ملی نذر هوشمند

مخاطب: تمامی دوره‌های تحصیلی

با تشکر از زحمات همکاران محترم، اولیاء و دانش‌آموزان عزیز در اجرای موفق مراحل اول و دوم کمک‌های مؤمنانه و در راستای مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه به‌منظور رفع مشکل آموزش مجازی دانش‌آموزان نیازمند فاقد تبلت و گوشی هوشمند، سازمان بسیج دانش‌آموزی با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی (اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، جوانان هلال‌احمر و شوراهای دانش‌آموزی) و آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق استان طرح ملی نذر هوشمند را از اول آبان‌ماه آغاز و در دست اقدام دارد.

بر مبنای این طرح دانش‌آموزان، اولیا، و خیرین می‌توانند به روش‌های زیر در این امر خیرخواهانه مشارکت نمایند:

1- واریز کمک‌های نقدی به شماره‌حساب اعلامی در پوستر الصاقی

2- خرید گوشی هوشمند یا تبلت و ارائه به حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی، دفاتر تشکل‌های دانش‌آموزی، مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش

3- هدیه تبلت یا گوشی هوشمند دست‌دوم اضافی به هم‌کلاسی‌ها و یا مسئولین آموزشگاه جهت اهدا به دانش‌آموزان نیازمند مدرسه

4- هدیه تبلت و گوشی هوشمند دست‌دوم و دارای اشکال جهت تعمیر و رفع اشکالات و تحویل به دانش‌آموزان نیازمند

براین‌اساس از مدیران محترم مدارس درخواست می‌گردد موضوع را در گروه و کانال‌های مدارس بارگذاری و اطلاع‌رسانی نمایند.

یادآوری: اولویت ابتدایی کمک‌های جمع‌آوری شده رفع نیازمندی دانش‌آموزان همان آموزشگاه بوده و در صورت عدم نیاز آموزشگاه، هدایا به مدارس نیازمند تحویل خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

برگزاری دوره شعر کودک

شعر

موضوع: دوره‌ی آموزش مجازی

مخاطب: آموزگاران و مربیان امورتربیتی شاغل در مدارس ابتدایی

با سلام و عرض ادب؛

با عنایت به برگزاری الکترونیکی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی به استحضار می‌رساند؛ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل(با هماهنگی اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش) مقارن با روز پژوهش یک دوره آموزشی مجازی با عنوان: «تاثیر شعر و ادبیات بر رشد و بالندگی و انگیزه کودکان و نوجوانان» با تدریس پروفسور قدمعلی سرامی، استاد و پژوهشگر بین‌المللی ادبیات کودک و نوجوان، را روز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۹ ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌نماید.

از آنجا که موضوع دوره آموزشی یاد شده با رسالت آموزگاران محترم و مربیان و معاونین پرورشی در تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی‌مان همپوشانی دارد، مقتضی است مدیران محترم مدارس ابتدایی مراتب را به نحو مقتضی به همکاران ذینفع و علاقه‌مند اطلاع‌رسانی و لیست متقاضیان شرکت در این کارگاه(مشتمل بر اطلاعات نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه شاد) را به منظور ایجاد ظرفیت در پلتفرم مربوطه حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه 22 آذر ماه به کاربر استانی به آدرس @Arshad1358 در شبکه شاد ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی جشنواره علوی

کتابخوانی

موضوع: اطلاع‌رسانی زمان برگزاری آزمون کتابخوانی جشنواره علوی

ویژه: دانش‌آموزان دوره ابتدایی

با عنایت به اتمام فرصت ثبت نام در رشته کتابخوانی جشنواره فرهنگی هنری علوی لطفاً به موارد ذیل در خصوص زمان برگزاری آزمون توجه گردد:

1- دانش آموزان پایه چهارم: روز چهارشنبه 25 آذر ساعت ۹ الی ۱۸

2- دانش آموزان پایه پنجم: روز پنج شنبه 26 آذر ساعت ۹ الی ۱۸

3- دانش آموزان پایه ششم: روز جمعه  27 آذر ساعت ۹ الی ۱۸

4- نحوه برگزاری آزمون با مراجعه به سایت (سامانه آزمون الکتروتیکی): http://azmoon.isfedu.ir

5- تعداد سوالات: 30 سوال تستی در 15 دقیقه که برای هر پایه سوالات جداگانه طراحی شده است.

6- آزمون نمره منفی دارد و آیکون ورود به بخش آزمون در همان ساعت و روز اعلام شده باز خواهد شد.

آمار

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

کسب رتبه برتر کشوری لاله‌های روشن

لاله‌های روشن

کسب رتبه برتر کشوری در اجرای اولین دوره طرح ملی لاله‌های روشن توسط استان اردبیل

همزمان با هفته بسیج آیین اختتامیه اولین دوره و افتتاحیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی(40 هزار یادواره، 40 هزار شهید، 40 هزار مدرسه) به صورت ویدئو کنفرانس و با مشارکت استان‌های کشور در سالن جلسه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد.

در این جلسه احمد ناصری، مدیر کل‌آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط آموزش و پرورش استان در اولین دوره طرح ملی لاله‌های روشن، بر لزوم معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نسل جدید، آشنایی با سیره عملی شهدا و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در راستای تحقق سند تحول بنیادین تاکید کرد.

او در ادامه خواستار اجرای دقیق‌تر دومین دوره طرح ملی لاله های روشن در مدارس استان شد و افزود: باید بتوانیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را به دانش‌‌آموزان و نسل جدید منتقل کنیم، بر این اساس امیدوارم با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور، با توکل بر خداوند، ایجاد انگیزه مضاعف در دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی و با استفاده از فرصت فضای مجازی و شبکه شاد، بتوانیم این برنامه را با قوت در دل مدارس پیش ببریم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

بیانیه به مناسبت هفته بسیج

بسیج

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم آذر ماه یکی از درخشان‌ترین برگ‌های کتاب انقلاب اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود.

بدخواهان و دشمنان تلاش می‌کردند از هر سو و با هر ابزاری از رشد و گسترش انقلاب اسلامی جلوگیری کنند، اما در این شرایط، امام بزرگوار با نگاهی جامع‌نگر و فراگیر، آینده و امنیت نظام اسلامی و کشور را تضمین و در پنجم آذرماه سال 1358 فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس آن نهاد مقدس و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده و حوادث سال‌های بعد، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه جشنواره دختران امروز

دختران

قابل توجه دانش‌آموزان عزیز و همکاران محترم:

کرونا بدون توجه به مرزهای جغرافیایی در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها سایه گسترده و بسیاری از نگاه‌ها، تفکرات و سبک‌های زندگی را دستخوش تغییر نموده است. در این روزهای تلخ و غم‌انگیز کرونایی وجه مثبت آن، بیشتر در کنار هم بودن اعضای خانواده به عنوان تمرینی آموزنده مخصوصاً برای فرزندان جهت افزایش صمیمت و همدلی در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان می‌باشد؛ که طی بخشنامه شماره ۲۳۵۵۹/۵۰۷ مورخ ۹۹/۸/۲۰ به نواحی و مناطق استان ابلاغ گردیده است. بر این اساس انتظار دارد مدیران محترم مدارس دخترانه با اطلاع‌رسانی حداکثری موضوع با طرح در گروه‌ها و کانال مدارس قدم‌های موثری را در راستای هویت‌یابی و نشان دادن نقش دختران در ایجاد فضای سرشار از نشاط و امید و همبستگی در خانواده بردارند.

همچنین از دانش‌آموز عزیز انتظار داریم به عنوان رسانه جشنواره موضوع را به اطلاع دوستان و همکلاسی‌های خود برسانند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

جشنواره دختران امروز

دختران

موضوع: جشنواره دختران امروز

مخاطب: دانش‌آموزان دختر همه دوره‌های تحصیلی

قابل توجه دانش‌آموزان دختر علاقه‌مند به شرکت در اولین جشنواره فرهنگی و هنری «دختران امروز»، با عضویت در کانال جشنواره @dokhtaraneemrooz در شبکه شاد، آثار تولیدی خود را به دبیران مشخص شده هر بخش ارسال کنید.

موضوع: دختران، خانواده، گذر از کرونا

رشته‌های جشنواره:

1- هنرهای تجسمی: عکاسی

2- هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه: مستند، داستانی، پویانمایی

اطلاعات لازم جهت ارسال همراه با آثار: نام و نام خانوادگی دانش‌آموز/ استان/ منطقه/ شهرستان/ مدرسه/ دبیرستان/ هنرستان/ پایه‌ی تحصیلی/ شماره تلفن ثابت/ شماره تلفن همراه

  1. دبیر دریافت عکاسی دوره‌ی اول و دوم آموزش ابتدایی: @dokhtaran_admin1
  2. دبیر دریافت عکاسی دوره‌ی اول و دوم  آموزش متوسطه: @dokhtaran_admin2
  3. دبیر دریافت آثار فیلم کوتاه دوره‌ی دوم  آموزش ابتدایی و فیلم بلند داستانی دوره‌های دوم ابتدایی  و متوسطه اول و دوم: @dokhtaran_admin3
  4. دبیر دریافت آثار فیلم کوتاه دوره‌ی اول آموزش متوسطـه(شامل: مستند، داستانی، نماهنگ و پویانمایی): @dokhtaran_admin4
  5. دبیر دریافت آثار فیلم کوتاه دوره‌ی دوم آموزش متوسطه(شامل: مستند، داستانی، نماهنگ و پویانمایی): @dokhtaran_admin5
  • مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 99/10/17
  • بررسی و داوری آثار 99/10/25
  • اعلام اسامی برگزیدگان 99/10/30

دانش‌آموزان عزیز قبل از ارسال آثار جهت اطلاع از ضوابط تخصصی هر رشته به دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری «دختران امروز» در شاد به آدرس @dokhtaraneemrooz مراجعه نمایند.

دبیرخانه استانی جشنواره فرهنگی و هنری «دختران امروز»: @arta_fhof

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه مهم در مورد شوراهای دانش‌آموزی

شورا

موضوع: اقدامات ضروری پس از انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

مخاطب: تمام دوره‌های تحصیلی

قابل توجه مدیران مدارس و معاونین و مربیان محترم پرورشی!

با تشکر از مساعی همکاران عزیز در برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، موارد زیر به عنوان اهم اقدامات پس از انتخابات شوراهای دانش‌آموزی به حضورتان اعلام می‌گردد، مقتضی است با اولویت فضای مجازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام لازم را معمول بفرمایید.

1- معرفی اعضای منتخب شوراهای دانش‌آموزی مدرسه به دانش‌آموزان در کانال اختصاصی مدارس و عضویت ایشان در کانال تربیت هنری- اجتماعی استان به آدرس https://shad.ir/arta_fhof؛ برگزاری دوره‌های‌آموزشی، نظرسنجی و اطلاع‌رسانی‌های بعدی از طریق کانال مذبور و وبلاگ اداره فرهنگی و هنری به آدرس http://fharta.blog.ir صورت خواهد گرفت؛ بنابراین عضویت منتخبین در کانال ضروری خواهد بود.

2- ایجاد نمودار(چارت) تشکیلاتی شورای دانش‌آموزی براساس شیوه‌نامه اجرایی شوراها جهت اطلاع‌رسانی به سایر دانش‌آموزان.

3- تبیین و تشریح وظایف اعضای منتخبین شورا توسط مدیر یا معاون پرورشی(مطابق شیوه‌نامه).

4- برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای دانش‌آموزی مدرسه و صدور ابلاغ برای اعضای منتخب.

5- تشکیل گروهی مختص اعضای منتخب شورای دانش‌آموزی در شبکه شاد جهت برگزاری جلسات با حضور مدیر یا معاون پرورشی. تشکیل گروه جهت فعالیت انجمن‌های شورا و مشخص کردن مسئول انجمن و دعوت از دانش‌آموزان علاقمند جهت عضویت و فعالیت در گروه.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه دورمین دوره طرح ملی لاله‌های روشن

لاله‌های روشن

بسم رب الشهدا و الصدیقین

  • موضوع: دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن
  • مخاطب: کلیه دوره‌های تحصیلی

معاونت پرورشی و فرهنگی افتخار دارد دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن را با هدف معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نسل جدید، آشنایی با سیره عملی شهدا، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و... همزمان با هفته بسیج در بستر شاد برگزار نماید.

این طرح به منظور پاسداشت و یادبود چهل هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی سراسر کشور در چهل هزار مدرسه به اجرا در خواهد آمد.

در این طرح، هر مدرسه یکی از شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ناحیه/ منطقه خود را به عنوان شهید شاخص انتخاب و با مشارکت دانش آموزان برای آن شهید عزیز مراسم یادواره برگزار و با محوریت دانش‌آموزان آثار فرهنگی تولید می‌نماید.

آثار برگزیده دانش‌آموزان و کلیپ کوتاه گزارش مجموعه فعالیت‌های مدرسه در ادمین کانال لاله‌های روشن بارگذاری می‌شود.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل