اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

علمدار

رشته‌های جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره شهید آسمانی حاج قاسم سلیمانی) را به دوستان دانش‌آموز و فرهنگیان عزیز معرفی نمایید.

  • بخش فرهنگیان: شعر/ داستان کوتاه/ بیان خاطره/ مقاله/ خوشنویسی/ نقاشی خط
  • بخش دانش‌آموزی:
  • دوره اول و دوم ابتدایی: نقاشی/ نامه‌ای به سردار سلیمانی/ دکلمه خوانی
  • دوره اول و دوم متوسطه: نقاشی/ داستان کوتاه/ داستانک/ خاطره نویسی و دلنوشته/ نامه‌ای به سردار سلیمانی

دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری علمدار(کرمان) در پیام‌رسان شاد به شرح زیر می‌باشد:

دبیرخانه کشوری: @Alamdar99

دبیر دریافت آثار بخش فرهنگیان: @Alamdar_admin1

دبیر دریافت آثار( ابتدایی دوره اول و دوم): @Alamdar_admin2

دبیر دریافت آثار( متوسطه اول و دوم): @Alamdar_admin3

قابل توجه شرکت کنندگان در جشنواره علمدار: مشخصات کامل اثر شامل موارد زیر می باشد و ذکر تمامی موارد زیر در اثر الزامی می‌باشد:

۱- نام و نام خانوادگی

۲- نام استان و شهرستان

۳- نام منطقه و یا ناحیه

۴- نام مدرسه

۵- کدملی

۶- تاریخ تولد

۷- شماره تماس

۸- کدپرسنلی(ویژه فرهنگیان)

قبل از تولید و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره علمدار، شیوه‌نامه اجرایی را به طور دقیق مطالعه کنید و آثار خود را مطابق با مواردی که در شیوه نامه ذکر شده است، ارسال کنید.

مهلت ارسال آثار تا دهم آذر ماه 1399 خواهد بود.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

شرایط اختصاصی شرکت در جشنواره علوی

مراحل شرکت در آزمون کتابخوانی جشنواره فرهنگی و هنری علوی:

رشته کتابخوانی از رشته‌های دیگر جشنواره فرهنگی و هنری علوی می‌باشد که صرفاً دانش آموزان دوره دوم ابتدایی می‌توانند در آن شرکت نمایند.

موضوع مسابقه از کتاب سفری که پر ماجرا شد به نویسندگی بنفشه رسولیان از نشر مهرستان بوده که دارای نسخه الکترونیکی در نرم افزار روبیکا بخش کتابیکا(مبلغ پرداختی 100000ریال– ده هزار تومان)می‌باشد.

مراحل دریافت کتاب به شرح ذیل می‌باشد:

مرحله اول: نصب نرم افزار روبیکا و مراجعه به قسمت سرویس‌ها در منوی پایین صفحه اصلی.

مرحله دوم: مراجعه به قسمت آموزش و کتاب(در پایین صفحه) که با نماد قلمی داخل چراغ مشخص شده است.

مرحله سوم: پس از باز کردن صفحه آموزش و کتاب در پایین، گزینه کتابیکا انتخاب شود. در منوی پایین صفحه کتابکا قابلیت جستجو وجود دارد که با کلیک آن صفحه جستجو باز می‌شود.

مرحله چهارم: در ادامه نام کتاب«سفری که پرماجرا شد» را تایپ کرده و روی علامت جستجو کلیک شود.

مرحله پایانی: صفحه کتاب‌های بخش روبیکا فعال خواهد شد که کتاب درخواستی نیز مشاهده می‌گردد. دو حالت خرید(نسخه چاپی/ نسخه الکترونیک یا همان pdf) امکان‌پذیر می‌باشد که با کلیک بر روی هر کدام و پرداخت مبلغ می‌توان نسبت به خرید کتاب مذکور اقدام کرد.

چکیده کتاب: از پدرم می‌پرسم، پدر اینها کی بودن؟ کجا رفتن؟ پدرم دستم را می‌گیرد و می‌گوید: اینها خبررسان‌ها هستن. می‌رن به اون‌هایی که جلوتر رفتن، خبر بدن که برگردن اینجا. با تعجب می‌گویم: چرا؟ برای چی برگردن عقب؟ مگه چی شده؟ پدر نگاهی به من می‌اندازد و می‌گوید پسرم حتما خبر مهمی شده ما هم نمی‌دونیم. باید صبر کنیم.

دبیر رشته کتابخوانی ویژه دوره دوم ابتدایی: @ketabkhanialavi

بخش فیلم کوتاه جشنواره فرهنگی و هنری علوی:

جشنواره فرهنگی و هنری رشته‌ای دارد که دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم باتفاق و کمک اولیای خود می‌توانند با شرایط ذیل به خلق اثر بپردازند:

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری علوی

علوی

با سلام و احترام، واقعه غدیر خم یکی از مهمترین حادثه‌های تاریخ صدر اسلام و به تعبیر معصومین عید بزرگ الهی است که همه پیامبران به پاسداشت حرمت آن مامور بوده‌اند و وظیفه‌ی همه‌ی دوستاران اهل بیت ترویج فرهنگ غدیر و آشنا نمودن آحاد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان با دریای بیکران امامت و ولایت بوده و خواهد بود. بر این اساس معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت در نظر دارد با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر و با هدف آشنایی دانش‌آموزان عزیز با سیره امیرالمومنین و معارف والای غدیر جشنواره فرهنگی و هنری علوی را در بستر شاد و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار نماید.

شرایط برگزاری جشنواره:

دستورالعمل برگزاری جشنواره طی نامه شماره 507/12839-22/5/99 به کلیه نواحی و مناطق ارسال گردیده است.

مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره فرهنگی و هنری علوی تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۹ تمدید شده است.

جشنواره فرهنگی هنری علوی ویژه دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان سراسر کشور در رشته‌های: کتابخوانی، کتاب‌سازی، خط تحریری، خوشنویسی، شعر، داستان، نقاشی و نقاشی خط، فیلم کوتاه، پوستر، نامه‌ای به پدرم(نامه به حضرت امیرالمومنین) و مقاله‌نویسی.

دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار می‌توانند به کانال جشنواره @fhalavi یا کانال اداره فرهنگی و هنری به آدرس arta_fhof@ در شبکه شاد و همچنین وبلاگ اداره فرهنگی و هنری به آدرس http://fharta.blog.ir مراجعه نمایند.

از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل خواهد شد.

برای شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری علوی در هر رشته حتماً مشخصات زیر را همراه اثر به بخش مربوطه ارسال کنید:

نام و نام خانوادگی:

استان:

شهرستان یا ناحیه:

مدرسه:

پایه تحصیلی:

تلفن همراه:

تلفن ثابت:

فرهنگی یا دانش‌آموز بودن مشخص گردد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

دانایی، مانایی است

کتاب

بیست و هشتمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی، مانایی

امام علی(ع): کتاب باغ و بوستان دانشمندان است.

کتاب، دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب‌های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می‌پردازد، نمی‌تواند با دنیای کتاب بی‌ارتباط باشد.

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می‌کند و به همگان نور، شور و گرما می‌بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل‌ها می بارد و اندیشه‌ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می‌دهد. کتاب، نقشی مانند پرندگان بر آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می‌سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگی ما به اوج می‌رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره‌های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه‌ها و دل‌ها می‌درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

24 آبان روز کتاب و کتابخوانی گرامی‌باد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید!

شعر

آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید!

یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان

 

یک نفر دارد که دست و پای دائم‌ می‌زند

روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید

 

آن زمان که مست هستید از خیال دست یابیدن به دشمن،

آن زمان که پیش خود بیهوده پندارید

 

که گرفتستید دست ناتوانی را

تا تواناییّ بهتر را پدید آرید،

 

آن زمان که تنگ می‌بندید

بر کمرهاتان کمربند،

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

بیانیه‌ی به مناسبت یوم الله 13 آبان

13 آبان

بیانیه‌ی مشترک شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی استان اردبیل  به مناسبت یوم الله 13 آبان

امام خمینی(ره):

من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند.

فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان «روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در هر سال یادآور عداوت و دشمنی شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و جنایت پیشه با ملت بزرگ و آزاده ایران اسلامی است. تبعید رهبر کبیر انقلاب«ره» در سال ۱۳۴۳ با حمایت آمریکا صورت گرفت، در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان و دانشجویان با حمایت دولت مستکبر آمریکا به دست دژخیمان رژیم منحوس پهلوی به گلوله بسته شدند، قهر و کینه انقلابی ملت بزرگ و مقاوم ایران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ نمود و آتشفشان توفنده خشم این ملت با حرکتی انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در پی داشت. سیزده آبان در روز شمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است.

امروز انقلاب اسلامی ایران علیر‌غم همه دشمنی‌ها با اتکا به عنایات خداوند متعال و استعانت از روح مطهر شهدای گلگون کفن و تحت رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر فرزانه خود«مدظله العالی» قله‌های عزت و افتخار را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به الگوی سایر ملل آزدیخواه و عدالت‌جو تبدیل شده است، ایران اسلامی هنوز هم مانند گذشته و بیشتر از قبل دشمنی با آمریکا و مخالفت با سیاست‌های استعماری این دولت مستکبر در همه عرصه‌ها را تکلیف قطعی خود می‌داند.

امسال این روز مبارک با میلاد رسول مکرم اسلام(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت همزمان گردیده است و در این ایام شاهد اهانت به بهترین بنده خدا، اشرف مخلوقات و توهین به ساحت پیامبر مهر و رحمت از سوی انسان‌های رذل و تایید این کار ننگین از سوی رئیس جمهور فرانسه می‌باشیم که به منظور توسعه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در غرب انجام شده و موجبات خشم و نفرت مسلمانان و آزادی خواهان جهان را فراهم کرده است. این اقدام وقیحانه و حرکت به سمت جاهلیت نژادپرستانه، به معنای به بن‌بست رسیدن لیبرالیسم و ترویج فاشیسم در اروپاست. این گونه اقدامات، بیانگر سقوط اخلاق و انسانیت در بین سردمداران و مدعیان دروغین دموکراسی بوده و ایجاد شکاف در بین ادیان الهی نشانگر بی‌کفایتی، ناتوانی و عجز آنان در برابر نفوذ آیین رحمت و محبت در قلوب آزادی‌خواهان و مستضعفان سراسر جهان است.

دبیرخانه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و پاسداشت حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی بر استمرار مقابله هوشمندانه با دشمنی‌های نظام مستکبر و رو به افول آمریکا تاکید و اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام را به عنوان عمل ضداخلاقی و ضدانسانی مدعیان دروغین آزادی و حقوق بشر محکوم می‌نماید و اعلام می‌دارد غیرت دینی مسلمانان سراسر جهان اجازه نخواهد داد جریان‌های باطل، انسان‌ستیز و ضداسلام توهین به پیامبر خوبی‌ها را عادی‌سازی و از این طریق مانع شنیده شدن صدای حقانیت اسلام و مسلمانان شوند.

دبیرخانه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی همچنین به نمایندگی از طرف دانش‌آموزان استان از همه انسان‌های آزاده جهان به ویژه دانش‌آموزان و معلمان سراسر دنیا درخواست می‌نماید در برابر حرکت‌های نژادپرستانه، غیرانسانی، غیراخلاقی و توهین‌آمیز ایادی استکبار جهانی به ادیان و انبیاء الهی انزجار خود را اعلام کنند.

 دبیرخانه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان اردبیل

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه مهم به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی

پویش

سلام از آنجایی که تمام هدفِ سازمان بسیج دانش‌آموزی، شما عزیزان هستید، به مناسب هفته‌ی بسیج دانش آموزی پویش‌ها و مسابقه‌های فوقِ جذاب زیادی با جوایز عالی برای‌تان در نظر گرفته شده است. پس بدون معطلی پویش‌ها را معرفی کنیم تا فرصت بیشتری برای ارسال محتواهای ارزشمندتان داشته باشید.

یک پیام تصویری به سربازان تروریست آمریکایی بدهید و در آن بگویید که باید از منطقه غرب آسیا بیرون بروند.

چرا مرگ بر آمریکا؟ به نظر شما چرا باید شعار مرگ بر آمریکا بگویم؟

هم صدا با حاج قاسم: به نظر شما کدام بخش از وصیت نامه شهید سلیمانی برای نوجوانان امروز مهم‌تر است؟

داده نگار: اگر در طراحی گرافیک رایانه‌ای یا بر روی کاغذ مهارت دارید و اهل مطالعه و تحقیق هم هستید، می‌توانید بخش‌هایی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با موضوع استکبارستیزی را در قالب یک داده نگاره(طرح اینفوگرافیک) طراحی کنید.

نقاشی: اهل هنر و نقاشی کشیدن هستید می‌توانید با موضوع استکبارستیزی و جنایات رژیم آمریکا یک نقاشی تهیه و آن را برای ما ارسال کنید.

نماهنگ: یک نماهنگ با موضوع استکبارستیزی و معرفی چهره‌ی واقعی آمریکا تهیه و ارسال نمایید.

برای ارسال آثار می‌توانید به آدرس‌های زیر مراجعه فرمایید:

کانال کشوری بیست نیوز در پیامرسان بله کانالِ بیست نیوز (@beestnews) با ادمین (@k_beest)

سایت بیست نیوز کشوری: http://www.beest.ir/downwithusa

جهت کسب اطلاعت بیشتر به کانال بسیج دانش‌آموزی استان در پیام‌رسان شاد به آدرس: @daneshamozi_ardebil و یا به کانال بسیج دانش‌آموزی کشور به آدرس: https://shad.ir/parvareshi5 مراجعه بفرمایید.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

پوستر انتخابات شورای دانش‌آموزی

شورا

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

پیام وزیر به مناسبت 23مین دوره انتخابات شوراها

میرزایی

پیام حاجی میرزایی به مناسبت بیست‌وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی به مناسبت بیست‌وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور؛ مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و اولیا را ملزم به شنیدن  صدای دانش آموزان  به‌عنوان مدیران آینده کشور دانست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

به نام خداوند لوح و قلم حقیقت‌نگار وجود و عدم

انسجام‌بخشی، جامعه‌پذیری، سازگاری و همگرایی ملی، مهارت‌آموزی، پرورش فضایل اخلاقی، ایجاد روحیه نظم‌پذیری و قانون پذیری و آموزش تعامل صحیح با افراد و ایجاد روحیه مشارکت‌جویی و نشاط اجتماعی در دانش‌آموزان از مهم‌ترین کارکردهای شورای دانش‌آموزی در مدارس است. شوراهای دانش‌آموزی از ارکان تأثیرگذار مدرسه است و به‌منظور رشد همه‌جانبه مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان عزیز فعالیت می‌نماید.

در شرایط حاضر بیست‌وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان پویا، بالنده و فهیم کشور عزیزمان امسال با حضور در شوراهای دانش‌آموزی، رعایت و احترام به قانون مدنی و اجتماعی را لازمه بهروزی خود، خانواده و جامعه می‌دانند و ما مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و اولیای گرامی، خود را ملزم می‌دانیم صدای شما عزیزان و مدیران آینده کشور را بشنویم و دانش‌آموز محوری، دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری را در تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش لحاظ کنیم.

از شما عزیزان می‌خواهم همچون سال‌های گذشته بانشاط و احساس مسئولیت در این دوره از انتخابات که به شکلی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود، شرکت کنید و در امور آموزشی و تربیتی مدرسه یاری گر باشید، زیرا آموزش و پرورش بدون مشارکت و اراده شما آینده‌سازان توفیق چندانی نخواهد داشت.

امیدوارم با تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت در این مسیر تلاش کنید و به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش‌ها پایبند باشید و با بهره‌گیری هدفمند، دقیق و کارآمد از این ظرفیت ایجاد شده خود را برای قبول مسئولیت‌های بزرگ‌تر آماده کنید.

از همکاران عزیز در مدرسه به‌ویژه مدیران پرتلاش واحدهای آموزشی و اولیای محترم درخواست می‌کنم شوراهای دانش‌آموزی را بیش‌ازپیش باور کنند و ضمن حمایت از این ظرفیت کم‌نظیر تربیتی، زمینه فعالیت‌های تربیتی اثربخش را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند و در جلب اعتماد و باور آینده‌سازان کشور اسلامی کوشش کنند.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل

اطلاعیه شماره دو 23مین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی

انتخابات

اطلاعیه شماره ۲ برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی:

ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام به اطلاع همکاران، مدیران محترم، مربیان گرانقدر و دانش آموزان عزیز می‌رساند با تلاش و پیگیری اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت و همچنین عوامل فنی شبکه شاد، اپلیکیشن و برنامه نرم‌افزاری این دوره از انتخابات روز دوشنبه پنجم آبان ماه رونمایی و در اختیار مدیران محترم مدارس قرار خواهد گرفت، مدیران محترم پس از دریافت اپلیکیشن و فایل آموزشی و شیوه اجرای آن، نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام نموده و انتخابات را در زمان مقرر از طریق شبکه شاد برگزار نماید.

ضمناً در خصوص سئوال مدیران محترم مدارسی که در مناطق کم خطر از لحاظ شیوع کرونا قرار داشته و مدارس آنها به صورت حضوری با نصف یا تمام ظرفیت فعالیت می‌نماید، به اطلاع می‌رساند در این گونه مدارس انتخابات به صورت حضوری و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا تمام دانش‌آموزان بتوانند در طی یک/ دو روز در انتخابات حضور داشته باشند.

همچنین لازم به یاد آوری است، برگزاری انتخابات از طریق سیستم نظرسنجی شاد به دلیل محدودیت‌های آن به هیچ عنوان مورد تایید نبوده، اولویت اول در برگزاری انتخابات استفاده از نرم‌افزار تهیه شده توسط وزارت می‌باشد. اما در صورتی‌که هر کدام از مناطق و مدارس با مشکل فنی احتمالی مواجه و یا امکان دسترسی پیدا ننمایند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت منطقه و مدرسه در شبکه شاد نسبت به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی اقدام نمایند. در این خصوص پیشنهاد می‌گردد نام کاربری(قابل دسترسی از طریق پروفایل) معاون یا یکی از همکاران مدرسه به عنوان صندوق انتخابات به دانش‌آموزان معرفی گردد، تا دانش‌آموزان از طریق پیام‌رسان شاد خود نسبت به ارسال اسامی نفرات مورد نظرشان به نام کاربری نماینده مدرسه اقدام نمایند. ضمنا به دانش‌آموزان اعلام گردد تا در یک فرصت زمانی مشخص رای خود را ارسال نموده و ملاک عمل اولین پیام ارسالی خواهد بود و در صورت اشکال در ارسال می‌توانند مجددا همان اسامی را ارسال نمایند. در این شکل تنها مشکل تعداد پیام‌هایی خواهد بود که به دست نماینده مدرسه(صندوق) خواهد رسید که همانند روش دستی باید با حضور هیات اجرایی انتخابات شمارش گردد.

همکاران محترم در صورت داشتن هر گونه سئوال می توانند به ادمین کانال فرهنگی و هنری ارسال و جهت دریافت پیام وزیر محترم آموزش و پرورش و راهنمای متنی و تصویری برگزاری انتخابات به کانال و وبلاگ اداره فرهنگی و هنری استان به آدرس @arta_fhof و http://fharta.blog.ir مراجعه بفرمایند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهزاد ناقل