انتخابات

اطلاعیه شماره ۲ برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی:

ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام به اطلاع همکاران، مدیران محترم، مربیان گرانقدر و دانش آموزان عزیز می‌رساند با تلاش و پیگیری اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت و همچنین عوامل فنی شبکه شاد، اپلیکیشن و برنامه نرم‌افزاری این دوره از انتخابات روز دوشنبه پنجم آبان ماه رونمایی و در اختیار مدیران محترم مدارس قرار خواهد گرفت، مدیران محترم پس از دریافت اپلیکیشن و فایل آموزشی و شیوه اجرای آن، نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام نموده و انتخابات را در زمان مقرر از طریق شبکه شاد برگزار نماید.

ضمناً در خصوص سئوال مدیران محترم مدارسی که در مناطق کم خطر از لحاظ شیوع کرونا قرار داشته و مدارس آنها به صورت حضوری با نصف یا تمام ظرفیت فعالیت می‌نماید، به اطلاع می‌رساند در این گونه مدارس انتخابات به صورت حضوری و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا تمام دانش‌آموزان بتوانند در طی یک/ دو روز در انتخابات حضور داشته باشند.

همچنین لازم به یاد آوری است، برگزاری انتخابات از طریق سیستم نظرسنجی شاد به دلیل محدودیت‌های آن به هیچ عنوان مورد تایید نبوده، اولویت اول در برگزاری انتخابات استفاده از نرم‌افزار تهیه شده توسط وزارت می‌باشد. اما در صورتی‌که هر کدام از مناطق و مدارس با مشکل فنی احتمالی مواجه و یا امکان دسترسی پیدا ننمایند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت منطقه و مدرسه در شبکه شاد نسبت به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی اقدام نمایند. در این خصوص پیشنهاد می‌گردد نام کاربری(قابل دسترسی از طریق پروفایل) معاون یا یکی از همکاران مدرسه به عنوان صندوق انتخابات به دانش‌آموزان معرفی گردد، تا دانش‌آموزان از طریق پیام‌رسان شاد خود نسبت به ارسال اسامی نفرات مورد نظرشان به نام کاربری نماینده مدرسه اقدام نمایند. ضمنا به دانش‌آموزان اعلام گردد تا در یک فرصت زمانی مشخص رای خود را ارسال نموده و ملاک عمل اولین پیام ارسالی خواهد بود و در صورت اشکال در ارسال می‌توانند مجددا همان اسامی را ارسال نمایند. در این شکل تنها مشکل تعداد پیام‌هایی خواهد بود که به دست نماینده مدرسه(صندوق) خواهد رسید که همانند روش دستی باید با حضور هیات اجرایی انتخابات شمارش گردد.

همکاران محترم در صورت داشتن هر گونه سئوال می توانند به ادمین کانال فرهنگی و هنری ارسال و جهت دریافت پیام وزیر محترم آموزش و پرورش و راهنمای متنی و تصویری برگزاری انتخابات به کانال و وبلاگ اداره فرهنگی و هنری استان به آدرس @arta_fhof و http://fharta.blog.ir مراجعه بفرمایند.